Over de monitor

De Ivonne van de Ven stichting wil verhalen van naasten en nabestaanden benutten om ons pleidooi voor een betere suïcidepreventie kracht bij te zetten. Het kan suïcidepreventie in Nederland ten goede komen als steeds meer nabestaanden hun stem laten horen. Op deze manier verzamelen we informatie over wat suïcide met naasten en nabestaanden doet en kunnen we dit laten zien aan de politiek en hulpverlening.

Deelname aan de monitor kan op anonieme basis, en je kunt altijd aangeven in hoeverre wij jouw verhaal mogen verwerken en bekend mogen maken. In de monitor worden vragen gesteld over de worsteling van de suïcidale persoon waar jij betrokken bij bent of was, en hoe jij dit ervaart of hebt ervaren. Je kunt in de monitor jouw ideeën over wat goed gaat of ging en hoe het beter zou kunnen delen.

De versies voor nabestaanden en naasten zijn nu online, de versie voor mensen die zelf suicidaal zijn of dat zijn geweest volgt. Ook zullen dan snel de eerste verhalen gepubliceerd worden.